×
DPF FAP REGENERACJA

Dopalanie automatyczne DPF

Podczas gdy pierwszym zadaniem filtra cząstek stałych jest wychwytywanie i zatrzymywanie szkodliwych cząstek stałych, należy się ich również pozbyć. Filtr DPF robi to, wystawiając je na działanie bardzo wysokich temperatur, spalając je i zamieniając cząstki w nieszkodliwy już popiół, w procesie zwanym dopalaniem / regeneracją filtra DPF.

Regeneracja / wypalanie DPF i dlaczego samochody z z takim filtrem nie są dobre na krótkich odcinkach.

Filtr DPF może rozpocząć samo regenerację na kilka sposobów, ale oba potrzebują gazów spalinowych, aby były bardzo gorące - zwykle około 500 stopni Celsjusza, FAP przy niższej temperaturze czyli dwa razy więcej niż domowy piekarnik. „Pasywna regeneracja” ma miejsce, kiedy samochód jedzie prędkością powyżej 40 km / h stale przez kilka minut, a wykonywanie tego regularnie powinno automatycznie spalać cząstki stałe w filtrze DPF.

Jednak wielu kierowców, którzy mieszkają w miastach lub jeżdżą tylko na krótkich dystansach, nie doprowadzą spalin do wystarczająco wysokiej temperatury, aby nastąpiła „pasywna regeneracja”. Może to prowadzić do gromadzenia się sadzy, ostatecznie blokując filtr cząstek stałych i powodując problemy z silnikiem. Może wtedy zaświecić się  kontrolka na desce rozdzielczej.

Jeśli nie jeździsz często z na długich odcinkach, silnik spróbuje wyczyścić filtr DPF poprzez „aktywną automatyczną regenerację”. W tym miejscu silnik pozwala, aby gazy spalinowe wystarczająco się rozgrzały, aby spalić sadzę, nie wymagając, aby samochód pracował z dużym obciążeniem. Niestety, aktywna regeneracja może odbywać się tylko podczas ruchu samochodu, więc kierowcy miejscy - którzy zwykle jeżdżą w ruchu stop-start - mogą stwierdzić, że ich samochody nie są w stanie aktywnie regenerować filtra DPF.

Większość samochodów ma dwustopniowy system ostrzegania. Jeśli zobaczysz żółtą kontrolkę, tzn. że rozpoczęło się dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych i lepiej nie przerywać jazdy - powinieneś być w stanie zmusić DPF do zregenerowania się, jadąc z prędkością ponad 40 km / h przez około 10 minut. Jeśli jednak zobaczysz czerwoną lampkę ostrzegawczą DPF, oznacza to, że konieczna jest podróż do warsztatu.

  • Strona główna   |   Filtry DPF/FAP/GPF/SCR   |   Zakres usług   |   Proces czyszczenia   |   Jak zamówić?   |   Cennik   |   Gwarancja   |   Kontakt

  • REGENERACJA FILTRÓW DPF FAP SCR HYDRODYNAMICZNIE

     

    Zajmujemy się profesjonalna regeneracją fitrów DPF FAP SCR do samochodów osobowych: Alfa Romeo, Audi, Bmw, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Jeep, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo, Vw.
    Regenerujemy filtry cząstek stałych i katalizatory do samochodów ciężarowych: CDC, Cummins, DAF, Iveco, John Deere, Kamaz, MAN, Mercedes Benz, New Holland, Fiat, Perkins, Renault, Scania, Sisu, Volvo,

    Regeneracja - czyszczenie hydrodynamiczne filtrów cząstek stałych FAP DPF GPF SCR. Krosno, Sanok, Jasło, Brzozów, Strzyżów, Lesko. Możliwość odbioru i wysyłki z dowolnego województwa: Podkarpackie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie, Lubelskie, Podlaskie, Dolnośląskie, Opolskie, Pomorskie, Małopolskie, Lubuskie, Kujawsko-pomorskie, Mazowieckie, Świętokrzyskie, Śląskie, Warmińsko-mazurskie, Łódzkie

     

  • SPECSERVICE - CR AUTO

    ul. Podkarpacka 32a, 38-401 Krosno (woj. Podkarpackie), tel. +48 43 662 01, kom. +48 606 646 911