Jakie jeszcze awarie zdarzają się w przypadku filtrów FAP?
- Uszkodzenia przewodów ciśnieniowych – w wielu przypadkach zamiast drogiego czujnika wystarczy wymienić sam przewód ciśnieniowy.
- Awarie czujników ciśnienia spalin – wymienia się je na nowe. Ceny zaczynają się od ok. 160 zł.
- Uszkodzenia zbiornika z płynem katalitycznym – mechaniczne, na skutek uderzenia podwoziem auta o jakąś przeszkodę (zbiorniki znajdują się zazwyczaj nisko pod podwoziem) – w tym przypadku zbiornik wymienia się na nowy.
- Awarie czujnika wlewu paliwa – utrudniają one dobieranie przez komputer odpowiednich ilości płynu katalitycznego do paliwa (sprzęt nie wykrywa, że dolano paliwa do baku).
- Awarie pompy płynu katalitycznego – pompę również wymienia się na nową.
Większość awarii musi zostać wykryta za pomocą urządzenia diagnostycznego z odpowiednim oprogramowaniem.