Jakie są obecnie metody regeneracji filtra FAP?
- Regeneracja filtra w trybie wypalania serwisowego w warsztacie (od 300 zł) – po podłączeniu auta pod komputer diagnostyczny, realizowane jest wypalanie aktywne filtra. Uwaga – przy nieodpowiednich warunkach pracy może dojść do pożaru!
- Regeneracja filtra za pomocą środków chemicznych (od 600 zł) – do filtra, poprzez wykręcony pierwszy czujnik ciśnienia spalin, wprowadzany jest chemiczny środek czyszczący. Ma on za zadanie rozpuszczenie sadzy. Następnie filtr jest płukany, a na koniec uruchamia się standardowe wypalanie serwisowe filtra. Przy tej metodzie trzeba wymienić olej silnikowy.
- Regeneracja filtra poprzez wypalanie w piecu indukcyjnym (od 500 zł) – to metoda, ratująca bardzo mocno zapchane filtry. Filtr musi zostać wymontowany z metalowej obudowy, a następnie trafia do pieca indukcyjnego. Tu jest wypalany – od 3 do 9 godzin w temperaturze od 600 do 650 st. C i poddawany testom. Jeśli wypalanie przywróciło pełną drożność – wraca do samochodu, jeśli nie – jest wypalany po raz drugi.
- Czyszczenie / regeneracja hydrodynamiczna.