Regeneracja DPF, FAP, katalizatora, czy czyszczenie?
Obecnie samochody wyposażane są w filtry cząstek stałych - zarówno samochody z silnikiem diesla jaki i benzynowe. Tak więc zapchany katalizator to usterka, która dotyczy zarówno samochodów napędzany olejem napędowym jak i silników benzynowych.
Czy regenerować katalizator, czyścić czy wymienić na nowy?
Regeneracja katalizatora czy zakup nowego ? Co się bardziej opłaca
Cena nowego katalizatora waha się w zależności od zastosowanego materiału oraz producenta. Katalizatory proste zamienniki, kupimy za około tysiąc złotych wzwyż. Niestety ich jakość nie zawsze ma wiele wspólnego z oryginałami. Nie działają poprawnie. Za oryginalny katalizator w ASO możemy zapłacić już kilka tysięcy złotych.
Cena regeneracji katalizatora stanowi mały % ceny nowego oryginalnego katalizatora. Regeneracja, profesjonalną metodą hydrodynamiczną, czyszczenie katalizatora z wykorzystaniem licencjonowanej maszyny i przebadanych laboratoryjnie środków zapewnia zachowanie funkcjonalności reaktora katalitycznego, pozbywamy się do 98% zanieczyszczeń, katalizator w pełni nadaje sie do ponownej eksploatacji zachowując parametry.
Czyszczenie środkami chemicznymi lub domowymi sposobami. Zazwyczaj katalizator po czyszczenie 'domowym' nadaje się na złom.